Belangrijk!

  • Kom op tijd. Het is storend als je te laat binnenkomt.
  • Licht de docente voor de les in wanneer je klachten of blessures hebt.
  • Luister naar je lichaam en neem een moment van rust als je voelt dat je dat nodig hebt.
  • Overleg met behandelend arts of therapeut over het volgen van yoga lessen bijvoorbeeld na een  operatie, ernstige ziekte of chronische klachten.
  • Informeer de docent direct wanneer je zwanger bent of zwanger wilt worden.

 

Kledingtips

  • Draag gemakkelijke, loszittende kleding zodat je prettig kan bewegen.
  • Yoga doe je in principe op blote voeten. 
  • Neem een trui of vest en een paar sokken mee, zo blijf je warm tijdens de ontspanning.
  • Doe voor de les sieraden e.d. af dan kun je jezelf daar niet aan bezeren en kunnen ze niet per ongeluk kapot gaan.

 

Eten en drinken

  • Het is aan te raden om een à twee uur voor de les niet meer te eten.
  • Lukt dat niet, houd je maaltijd dan klein , neem bijvoorbeeld wat makkelijk te verteren fruit of een kopje soep.
  • Drink van te voren niet te veel. Met een volle maag of een klotsbuik is het niet fijn om yoga te beoefenen.
  • Drink na de les voldoende water. Yoga kan afvalstoffen uit de weefsels losmaken en zo kun je ze makkelijk afvoeren.


Praktisch

  • Yogamatjes, meditatiekussentjes en fleecedekens zijn aanwezig.
  • Heb je een eigen yogamat dan kun je die tijdens de les natuurlijk ook gebruiken.